måndag 17 september 2012

Läxa


1.Jag gör mina läxor  efter maten.
2.Det brukar ta 20-30 min att göra läxorna.
3.Nej jag hinner med läxorna ibland kan jag glömma något i skolan och då kan jag inte göra dem för jag gör läxorna på kvällen.
4.Jag brukar göra mina läxor på mitt rum.
5.Hos min mamma har jag ett skrivbord som jag gör läxorna på och jag har penna,sudd och linjal och hos min pappa gör jag mina läxor på min säng och jag har taklampa hos båda.
6.Jag tycker att matten är lättast för att vi går igenom saker som vi behöver kunna för att kunna göra läxan och jag kan det vi lär gör igenom så det går snabbt.
7.Jag tycker att SO och NO är svårast för det är konstiga ord som man inte försvåra ord.
8.Läsa böcker som te.x Sanning eller konsekvens för man för sitta i lugn och ro.

2 kommentarer:

  1. Om man har "jobbiga" läxor kan man ta till något minnesknep för att underlätta pluggandet. Man kan t ex skriva en mindmap eller skriva stödord.

    SvaraRadera